nedeľa 8. novembra 2009

Hľadanie Kvetnického pokladu.

Hľadania Kvetnického pokladu sa zúčastníli z ľava : Alžbetka z 8. A, triedna učiteľka 5. A Mgr.Jarmila Repaská, Dávid a Bianka z 5.A triedy a ja za fotoaparátom.


V utorok 03.11.2009 sme sa dohodli v ZŠ Jarná v Poprade, že s Mineralogickým krúžkom pôjdeme hľadať v Kvetnici poklad.Termín sa určil na sobotu 07.11.2009.
Deti táto téma zaujala, veď sú zvedavé a učia sa žiť. Počasie nám však zase prekazilo náš zámer a na stretnutie prišli traja žiaci, triedna učiteľka 5.A, a ja vedúci Mineralogického krúžku. Stretnutie sme zahájili nad vstupom do jednej z bani. Deťom som priblížil furmanský spôsob prepravy medenej rudy z Kvetnice do Hranovnice, kde bol od 13. storočia do 18. storočia Kuperhaus. Ukázal som im miesto, kde stál starý prícestný hostinec, ktorý slúžil furmanom na odpočinok a miesto, kde boli stajne pre kone. Vysvetlil deťom účel jazierka, ktoré bolo vybudované r.1922 a venovali sme pozornosť aj téme výstavby budov na Kvetnici od liečebne, kostolíka, starej horárne,až po prvý hotel Švajčiarský dom z r. 1881. V prípade pekného počasia som pripravil pre deti pri každej budove a vstupu do bani prekvapenie. Naplánoval som hľadanie intuícií, ktoré určovali ďalší smer cesty, ako aj jeden z minerálov Kvetnice, ktorý sme mali spoločne určiť. Mrholenie a slabý dážď nám našu hru prekazil, tak došlo k jej vynechaniu, lebo deti by boli viac špinavé, ako čisté. Prechádzka lesoparkom mala v tomto prípade veľký úspech a deťom ako aj triednej učiteľke sa história Kvetnice veľmi páčila. Z výletu každý z nás odchádzal ako znovu zrodený, lebo vzduch v tejto lokalite je proste liek na každú bolesť duše, ako aj tela.

1 komentár:

  1. Je to super. Ja som z Kežmarku , mám 13 rokov a my tu v Kežmarku nemáme taký krúžok . Je to smola lebo aj ja sa zaujímam o mineralógiu .

    OdpovedaťOdstrániť